Škoda Rapid 136 ako z obchodu

Hľadať

skoda rapid 02
Vedeli ste, že v Terchovej je pizzéria? Nemiestne? Tejto nech je odpustené, nepredáva totiž halušky a ani hamburgre. Ide si svojou cestou a to sa mi páči. Navyše, jej majiteľ chodí do práce na Rapide, takže jeho pizzeriu radím medzi moje najobľúbenejšie.

Text a foto: Samuel Vanko

O pizzérii som vedel, ale vždy som prešiel okolo nej bez záujmu. Až raz.. pred vchodom stála trochu zaprášená Škoda Rapid 136. Skoro som nabúral do stĺpa. Rapid bez tuningu, žiadne hlúpe plasty, v pôvodnom laku a interiérom akoby ju majiteľ dostal pridelenú len včera. Vyzerala vlastne absolútne obyčajne. Nebola naleštená, ako bývajú tie na zrazoch, pôsobila dôveryhodne a až neskutočne zachovalo. Jediné, čo sa dá autu vytknúť je neoriginálne rádio. Ale mňa osobne to vôbec nerušilo.
 
Inzercia

 
Majiteľ pizzérie je gurmán v kuchyni a aj v živote. Obsluhu síce nemá bleskurýchlu, ale kto bol v Taliansku, v podniku, kam nechodia turisti, ale v takej zapadnutej putike pre domácich, tak vie, že byť pomalý, alebo skôr nonšalantne nestresujúci sa, je také talianske. Prečo chodí na starej, ošumelej Škode? Lebo to tak má rád, stará sa o ňu, zháňa jej originálne náhradné dielce, chodí pravidelne na servis a čo vie, si urobí sám. A Škoda sa mu za to odmenila. Má doma zachovalú raritu. Žije život o akom čítame v tých všadeprítomných motivačných článkoch, akosi máte žiť podľa seba, triezvo, bez pretvárky a originálne. A ten Rapid má obrovské šťastie na takého majiteľa.

Technicka tabulka skoda rapid 136Dal som si skvelú kávu a bez rozpakov som si zvečnil Rapid, lebo to v tom momente mohla byť jedinečná, neopakujúca sa situácia. Skutočne som v takomto pôvodnom stave starú Mladoboleslavčanku ešte nevidel.

Škoda Rapid
Vyrábala sa v rokoch 1984 – 1990. Kupé s 2+2 sedadlami malo motor vzadu a pohon zadných kolies. Model 136 sa začal vyrábať v roku 1987 a celkovo zišlo z linky menej ako 10 000 kusov (všetkých Rapidov bolo necelých 45 000). Škodovácke kupé boli obľúbeným terčom úpravcov, ktorí sa púšťali aj do karosérie, preto nájsť originálny, nedotknutý exemplár je niekedy fuška.

Prečítajte si tiež: Pretekárske legendy Jaguaru.

FacebookNenechaj si to len pre seba

Inzercia