AC Cobra je späť

Hľadať

V Londýne odhalili navrátilca – AC Cobra GT Roadster. Z roadstera stiahli plachtu na svetoznámom štadióne Tottenham Hotspur, len 40 km od miesta, kde bola spoločnosť prvýkrát založená.

Predplatné printového vydania magazínu VETERÁN SK

Dizajn našiel jednoznačnú inšpiráciu vo svojom legendárnom predchodcovi, ostatok je však moderným autom. Nový podvozok má rázvor 2 570 mm, o 284 mm viac ako AC Cobra Mk. VI, no celková dĺžka auta narástla len o 110 mm na 4 225 mm. GT Roadster je k dispozícii v dvoch odlišných konfiguráciách, prichádza buď s atmosférickým 5,0-litrovým motorom V8 alebo jeho preplňovanou verziou. Základný výkon má hodnotu 454 k (338 kW). Krútiaci moment základnej motorizácie je 570 Nm, čo stačí na šprint na 100 km/h za 3,4 s.

Nová Cobra je k dispozícii s ľavostranným aj pravostranným riadením a v najsilnejšej verzii v útrobách karbónovej karosérie, (vážiacej len 50 kg) zúri 5,0-litrový vidlicový osemvalec s výkonom až 663 k (487,5 kW). Ten disponuje krútiacim momentom 780 Nm. K dispozícii sú dve prevodovky: 6-stupňová manuálna pre puristov alebo 10-stupňová automatická prevodovka s radiacimi páčkami na volante. Hmotnosť novej Cobry je tesne pod 1 450 kg.

Do vývoja firma investovala niekoľko miliónov eur. Očakávania sú na úrovni 250 vyrobených kusov ročne. Prvý rok už je beznádejne vypredaný. Cena štartuje na 285 000 britských libier.

Inzercia