Chcete vyhrávať? Novú technológiu nepotrebujete

Hľadať

english version

Nedávno sme večer sedeli v garáži Vintage District a pri pive sme rozoberali jednu otázku. „Dokáže stará technika poraziť modernú technológiu?“

 
Inzercia

 

Zrazu sa na našich tvárach objavil zamyslený výraz. Taký podobný ako má Mr. Bean. Celú debatu iniciovalo zelené tričko Petra Sagana, ktorý si ho z Tour de France doviezol už štvrtý raz. Práve Peter v minulosti dokázal, že na výhru nepotrebuje špeciálne stroje. Jediné, čo potreboval boli dve kolesá a povedzme, že aj nejaké brzdy. V roku 1997 vyhral na sestrinom bicykli zo supermarketu slovenský pohár. To je stopercentný dôkaz, že nová technológia vás k víťazstvu nemusí vytiahnuť. Dôležité faktory sú: vaša vášeň, tréning, entuziazmus a samozrejme vy.

Poznáme niekoľko automobilových entuziastov, ktorí dokážu vyhrávať nad modernými strojmi aj s poriadne starou technikou. Jeden z nich je náš dobrý kamarát, Agustín Ros, minuloročný katalunský šampión v triale. Agustín je veru špeciálna persóna. Je to džentlmen, obrovský offroadový fanúšik a profesionál v jednej osobe.

Agustín preteká so starým Mercedesom-Benz G300D z roku 1982!!! Kúpil si ho v roku 2008 za 1 000 eur. Predtým zdolával offroadové prekážky na Nissane Patrol GR Y60. M-B G300D je pôvodom 3-dverové Géčko s trojlitrovým päťvalcom, ktorého výkon je úbohých 64 kW (88 k). Od roku 2008 auto postupne prechádzalo viacerými modifikáciami. Niektoré z nich boli povinné, aby splnilo predpisy a niektoré mali jediný cieľ – zlepšiť schopnosť konkurovať súperom. Kompletná príprava si vyžiadala veľa hodín strávených v garáži. Agustín si robil veci sám alebo s priateľmi a ak očakávate implementovanie uhlíkových vlákien alebo hliníka, tak ste úplne mimo.

Všetko čo sa dalo urobiť doma si spravil svojpomocne a bez použitia špeciálnych materiálov. Minulý rok sa Agustín pustil do ďalšej náročnej modifikácie. Prerobil Géčko na kabriolet. Dôvod bol jednoduchý – nižšia váha. Pre bezpečnosť bola dovnútra integrovaná špeciálna klietka. Uchytenie jazdca majú na starosti štvorbodové bezpečnostné pásy a šofér sedí na sedadlách z Fiatu Punto Sport. Vpredu nie je predný nárazník a ten zadný bol poriadne upravený. Kryt olejovej vane bol posilnený, aby zvládol aj šoky spôsobené tvrdými nárazmi. Upravené boli brzdy a aj prenos sily. Teraz sa dá poslať krútiaci moment tam, kde ho potrebujete. Žiadne moderné špecialitky neboli nutné. Podvozok tvoria tlmiče KONI (vpredu), OME (vzadu) a štvorcentimetrové pružiny (mäkké nastavenie). Keďže kolesá sa dosť výrazne hýbu všakovakými smermi, boli nainštalované špeciálne kĺby. Karoséria a podvozok prešli množstvom zmien, no motor je na 100 percent v pôvodnom stave a bez zmien.

Agustín so svojim Mercedesom dosiahol:
• 1. miesto Catalunay Championship 2014
• 2. miesto Catalunay Championship 2013
• 1. miesto Catalunay Championship 2012
• 2. miesto Catalunay Championship 2011
• 10. a 14. miesto na Eurotrial Italy 2013

Ros Competición je naozaj veľký projekt a z Vintage District želáme Agustínovi a jeho spolujazdcovi Xavi Lasusovi čo vela úspechov

Text: Jacob Almohada
Foto: archív autora a Ros Competición

Inzercia