Renovácia Ferrari 250 GT SWB

Hľadať

Ferrari 250 GT SWB 05

Celkom 14 mesiacov starostlivej práce si vyžiadala renovácia modelu Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione. Vozidlo doviezol do Maranella jeho majiteľ v marci 2014 a ešte v lete sa na ňom začalo poriadne makať.

Text: Emanuel Thurzo, Ferrari Foto, video: Ferrari

No skôr, ako sa Ferrari dostalo pod nože renovátorov, prešlo si celkom zaujímavým životom. Táto Berlinetta totiž nie je obyčajné Ferrari, vlastnili aj slávne mená. Podľa dostupných materiálov patrila 250 GT SWB Competizione najskôr Dorin Serafinovi – bol to jazdec série GT i F1. Dokonca sa mu podarilo postaviť sa aj na stupienok víťazov, čo hodnote Ferrari určite prospelo (pre Scuderia Ferrari vybojoval v 1950 debnu na pretekoch Grand Prix Taliansko). V roku 1964 kúpil Ferrari Francúz René Richard, ktorému sa podarilo auto rozbiť. Po havárii Berlinettu predal do Belgicka, kde si ho osvojil skvelý mechanik Lucien Bianchi a ten sa ho rozhodol opraviť. Keď už bola 250 hotová, na vozidlo putovala modrá farba a interiér bol oblečený do čiernej. Celkom dokončené auto predal Jacquesovi Polletovi – pretekárovi s celkom solídnou kariérou v seriáli GT a F1. Ten sa s modrou farbou však nestotožnil a nechal Ferrari prestriekať späť do sivého laku.

 
Inzercia

 

Predposledná kapitola 250 GT SWB sa začala v roku 1984, keď auto putovalo na aukciu. Tam si ho vyhliadol belgický zberateľ a ten ho v roku 1992 prefarbil do žlta, farby, ktorá bola v minulosti obľúbená na belgických pretekárskych vozidlách. A rovnako žlté bolo aj keď pricestovalo do Maranella, kam ho aktuálny majiteľ (inak veľký fanúšik značky) priviezol na komplexnú reštauráciu.

Maranellské oddelenie Ferrari Classiche sa ihneď pustilo do práce a dalo do pôvodného stavu motor, karosériu aj podvozok. Exteriér je zase v typickej sivej farbe, akú v 60. rokoch používali modely vzpínajúceho sa koníka a interiér dostal špeciálnu starostlivosť – bol znova prezlečený, tento raz do hnedej farby a dnes vyzerá, akoby včera vyšiel z fabriky. Po rokoch intenzívneho jazdenia na okruhu, množstve úprav a cestovania si Ferrari takúto generálku zaslúžilo. Mechanici si dali poriadne záležať a vidno to v každom detaile. Od laku, cez interiér, aj keď sa pozriete pod kapotu, kde kraľuje pravé Ferrari. Vozidlo bolo dokončené a odovzdané začiatkom decembra 2015. Pozrite si video a uvidíte dokonca aj majiteľa, ako si šťastný preberá svoje staré, teda nové Ferrari.

Prečítajte si tiež

Nezabudnuteľné superšporty Porsche

Inzercia