Keď si kôň sám podkopne nohy

Hľadať

Ferrari je slávna automobilka, ktorá si svoje duševné bohatstvo úzkostlivo stráži. Použiť len tak jej logo, motto, či nebodaj si urobiť kópiu vozidla trestá vždy nekompromisne a tvrdo – súdnou cestou. Šikovní právnici talianskeho výrobcu ovládajú právnické kľučky, slová a formulácie, ktoré pomôžu fabrike vyhrať aj nad tými najnevinnejšími prehreškami.

Foto: Ares Design

Hľadáčiku Ferrari ste neušli ani keď ste robili značke svojim počínaním hanbu. Automobilka sa začala brániť. Žiadny tuning, žiadne výstrednosti, ktoré by mohlo poškodiť jej meno. Ak ste sa správali mimo predstáv Ferrari, zrazu vám zaklopali na dvere právnici… a pri najlepšom ste vyviazli len so sľubom, že Ferrari vám už nepredá ani koleso, nie to ešte auto. Ak sa niekto dostane do potýčky s Ferrari, nebýva víťaz. Iba ak by… prišiel na psa mráz. Proti gigantovi sa totiž postavil Dávid, ktorý použil na Goliáša jeho vlastnú stratégiu.

Inzercia

Základom celého sváru sa stala ikona z dielne Ferrari, model 250 GTO. Oficiálne fabrika vyrobila v 60. rokoch 39 exemplárov a ich ceny sú šialené. Investičnému kúsku k hodnote 100 miliónov dolárov nechýba veľa. Ostatne si 250 GTO zaknihovalo predaj za 70 miliónov. Nuž a v tom sa objavila dizajnérska firmička Ares Design, ktorá sa rozhodla postaviť limitku inšpirovanú 250 GTO na podvozku F12 alebo 812 Superfast. Ferrari však bolo proti. Nikto nebude vyrábať interpretácie ich pokladu. A tak sa rozrinčali paragrafy. Danny Bahar z Ares Design, inak bývalý zamestnanec Ferrari, sa rozhodol brániť a použil na Ferrari výhovorku, ktorou ono samo raz odzbrojilo súperov. Vraj Ferrari už viac ako 5 rokov nevyrobilo žiadnu 250 GTO, a tak si nemôže nárokovať ochranu siluety tohto modelu. Nuž… a vyhral. Môžeme preto očakávať desaťkusovú sériu superšportu inšpirovaného históriou.

Inzercia