Ken Block a Escort MKII
Extravagantný Ken je pre automobilových fanúšikov známy hlavne ako šoumen, ktorý s vozidlami WRC natočil niekoľko parádnych videí.
Ken Block je však známy aj ako pretekár, ktorý viac rozbíja autá a driftuje než robí skvelé výsledky, ale dôležité je, že jazdí pre radosť. Vo svojich videách tancoval s Focusom, Fiestou a najnovšie aj so starým, poriadne prekopaným Mustangom. V ostatných videách sa však vedľa neho začal objavovať malý Escort. Ten nás zaujal. Je to stará škola a tú máme radi.
Podľa nás Escort MKII patrí k najkrajším Escortom všetkých čias, preto sme sa mu bližšie pozreli na zúbok. Čierna, bojovými farbami pomaľovaná beštia je z roku 1978 a nie je to len nejaký obyčajný Escort, ale MKII verzia RS. Ešte skôr, ako ho Ken nechal nasteroidovať do súčasného stavu, od roku 2008 sa mu len tak povaľoval v garáži. Potom ho postavil na preteky rely. Nakoniec však nad Escortom zhasla hviezda a rozžiarila sa kométa. Block ho poslal do Anglicka, kde mali tuneri jednoduchú úlohu, spraviť z neho Gymkhana mašinu. Navonok je dnes Escort stále Escortom, aj keď trocha (trocha dosť) upraveným. Pôvodná ostala aj poháňaná náprava, našťastie, lebo Ken sa doteraz predvádzal len so štvorkolkami a chudáčik Escort má poháňanú len zadnú nápravu. Táto devíza Fordu ostala a je z neho stále plnohodnotná, neposedná zadokolka. Zadné kolesá však ničí 2,5 litrový štvorvalec s výkonom 245 kW (333 k). Vodič rozkazuje autu cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku a pôvodný interiér zmizol zo sveta už dávno. Dnes sú v ňom už len škrupinové sedadlá a bezpečnostné rámy, viac na Gymkhanu ani netreba.
Prečítajte si tiež
Upravené Porsche 911, ktoré berie dych
Text: Emanuel Thurzo
Foto: hooniganracing.com
A takto sa s Escortom jazdí ako v cirkuse