Najlepší roadster/kabriolet?
Majitelia nám dajú za pravdu, že najlepšie vozenie sa so strechou dole je počas teplých, dlhých letných večerov. A tento extrémne horúci čas len hrá do kariet.
Pospomínali sme si na desať nezabudnuteľných a trhovo úspešných roadsterov/kabrioletov a je na vás, aby ste vybrali ten najkrajší, najlepší, prosto vám srdcu najbližší. Určite by sa do výberu zmestilo viac úchvatných áut, no museli sme zoznam skrátiť na 10.
Inzercia
Napíšte nám na vintagedistrict@vintagedistrict.sk alebo do komentáru na facebooku. Troch z vás vylosujeme a pošleme vám parádne tričko s logom Vintage District. Hlasovanie bude ukončené 16. augusta.
1. Mazda MX-5 NA 1989 – 1997: možno by niektorí mohli namietať, že prečo práve Mazda, no má na to právo a to dokonca aj na poradové číslo 1. Je to najpredávanejší roadster všetkých čias so zápisom v Guinnesovej knihe rekordov. Prvá generácia priniesla na trh oživenie odkazu malých anglických roadsterov. Inšpiráciu Lotusom nezakryje, no dokázala na trhu uspieť a momentálne sa predáva už jej štvrtá generácia.
2. MG MGB 1962 – 1980: rodený Angličan, z ktorého sa predalo takmer 400 000 kusov. To je dôkaz, že sa mu podarilo úspešne nadviazať na charizmatický model MGA.
3. Austin-Healey 3000 1959 – 1967: niesol si prezývku „veľký Healye“. Označenie 3000 prezrádza trojlitrový agregát. Patrí medzi najkrajšie zjavy vo svojej kategórii. Vypletané kolesá, superdlhá predná kapota a padajúca zadná časť pôsobia na divákov hypnoticky. A keď je v dvojfarebnom spracovaní, skúste sa do Austinu nezamilovať!
4. Triumph Spitfire 1962 – 1980: pod jeho dizajnom je síce podpísaný Giovanni Michelotti (pozrite sa na Fiat 124 Spider, trocha podobného talianskeho šarmu tam určite nájdete), Triumph je čistokrvný anglický roadster. Veď dvojsedadlový, ľahký otvorený automobil, to zmoknutí ostrovania milujú.
5. Jaguar E-Type 1961 – 1975: určite je to jeden z najsexy Jaguarov všetkých čias. Je to celebrita medzi autami. O E-Type sa píše v knihách, je vyhľadávaným „filmovým“ autom. Nízka karoséria s dlhou prednou kapotou, podozrivo nízke čelné okno a ten fascinujúci interiér vyniesli E-Type medzi 100 najkrajších áut sveta. My by sme výber možno zúžili na 10 a aj tam by sa zmestil. Vyrobilo sa okolo 70 000 exemplárov (všetkých verzií).
6. Chevrolet Corvette C1 1953 – 1962: americká odpoveď na fenomenálny úspech Jaguaru E-Type vyšla. C1 si našla svoju klientelu a to dokonca takú silnú, že z Vette je dnes legenda.
7. Lotus Super Seven 1957 – 1972: malý a jednoduchý, ľahký a úchvatne rýchly automobil. Lotus 7 prekonal aj sám seba. Azda žiadne iné auto nemá toľko rôznych kópii a jeho odkaz žije dodnes v podobe Caterhamu.
8. Porsche 356 Speedster 1949 – 1965: základ Porsche je v Chrobákovi a Ferdinandovi model 356 priniesol skvelé renomé. Zohnať originálny Speedster alebo kabriolet je problém a skôr natrafíte na repliku. Niektoré napodobeniny sú dokonca také dobré, že ich na prvý pohľad nespozná ani znalec.
9. Mercedes-Benz SL 1954 – 1971: nevedeli sme sa rozhodnúť, či vybrať 190 SL alebo Pagodu. Tak sme vybrali obe generácie. Sú to technicky špičkové vozidlá, ktoré si získali veľa vyznávačov.
10. Ferrari 250 GT California Spider 1953 – 1964: na aukciách často trhá rekordy a majitelia tohto Ferrari boli a sú často svetové celebrity. Právom je radené medzi najkrajšie modely značky Ferrari.
Text: Samuel Vanko
Foto: archív redakcie