Najslávnejšie modely Citroënu 3. časť
Z pretekárskej trate
Do sekcie venovanej motoršportovej histórii si automobilka Citroën vybrala 10 skutočne dôležitých áut. Celú plejádu odštartovala málo známym strojom B2 Scarabée D´or z roku 1922. Do dejín sa vozidlo zapísalo tým, že prešlo Saharu. Auto nebolo priekopníkom v motoristickom športe, ale pre Citroën predstavovalo dvere do sveta horúcich volantov.
Hneď za Scarabeusom parkovala aerodynamická kreácia Rosalie Des Records z roku 1933. Vyzerá ako vystrelený projektil a Rosalie je držiteľka takmer 200 rekordov – od maximálnych rýchlostí až po prejdené vzdialenosti. Vozidlo na to nevyzerá, no je postavené na základe celkom obyčajného Citroënu Rosalie, ktorý plnil úlohy bežné pre osobné automobily.
Vedľa Rosalie si svoju vyhasínajúcu slávu užíval pretekársky model DS21 z roku 1969. Auto sa zúčastnilo na náročnej rely v Maroku a preteky dokončilo len sedem ostrých špeciálov, na prvých troch miestach boli DS 21, na štvrtom sa umiestnil Renault 8 Gordini, piate a šieste miesto patrilo opäť dvom Déeskam a posledný „preživší“ bol Renault 16. O dva roky na to sa rely v Maroku zúčastnil Citroën s modelom SM. Jeho posádka si zaknihovala absolútne víťazstvo. Na treťom mieste skončili pretekári sedlajúci starší Citroën DS21.
V Afrike sa na pretekoch pravidelne zúčastňovala aj ostrá Kačica. V roku 1973 sa postavilo na štart až 60 špeciálne upravených 2CV, ktoré sa od seba veľmi neodlišovali. Vyhrala Kačica, pochopiteľne, pre zúčastnených to bolo azda najväčšie dobrodružstvo v živote. Preteky na dlhé vzdialenosti mali kedysi väčšiu obľubu ako dnes. V roku 1990 sa na diaľkových pretekoch vo viacerých štátoch po celom svete zúčastňoval model ZX Rallye. Vďaka svojej robustnosti, odolnému podvozku a konštrukcii, ktorá ho ochraňovala pred nárazmi kameňov, zvládlo ZX tisíce horúcich kilometrov. Jeho maximálna rýchlosť bola 205 km/h.
Citroën priviezol do Paríža aj autá, ktorým pretekárske pneumatiky ešte ani poriadne nevychladli. Milovníci motoršportu si mohli pripomenúť nádhernú pretekársku Xsaru z roku 1998 alebo C4 WRC, ktorú po nebezpečných zákrutách bravúrne vodil legendárny Sébastien Loeb. Celkom modernú pretekársku technológiu reprezentovali C-Elysée WTCC a C3 WRC zo sezóny 2007.
Z rysovacej dosky
Poslednou a najobletovanejšou skupinou vystavených áut boli dizajnové koncepty. Citroën odštartoval expozíciu v roku 1956 modelom C1O, na
ktorom spolupracovali aj leteckí inštruktori. Nechýbal nízky Camarque z roku 1972. Ide o prvý automobil, na ktorom spolupracovala automobilka s talianskou dielňou Bertone. Na výšku meria len 1,15 cm. Z roku 1980 pochádza dizajnová kreácia Karin s trojicou sedadiel v prvom rade a volantom v strede palubnej dosky. Prešlo osem rokov, kým Citroën ukázal auto, ktorým chcel nasmerovať dizajnový jazyk spoločnosti. Model Activa 1 z roku 1988 poslúžil ako inšpirácia na ďalšie modely, ktoré hviezdili v 90. rokoch. Xanaë z roku 1994 poslúžilo ako hlavná inšpirácia na nesmrteľný model Picasso. Z novších konceptov zaujal hlavne GT by Citroën, auto, ktoré bolo v roku 2008 postavené na účely počítačovej hry.