Polstoročnica Škody 110R
Pred 50 rokmi, 5. septembra 1970 v Brne na výstavisku stiahli plachtu z neskôr ikonického československého kupé Škody 110 R. Bola to výstavná premiéra a nadčasovo elegantný automobil okamžite vyvolal rozruch. Podľa výrobcu bol preň aj predajne úspešný, napriek tomu, že nešlo o objemový model. Model 110 R bol postavený na vtedy využívanom koncepte: motor vzadu a pohon zadných kolies.
Foto: Škoda Auto
Pre fabriku však mal význam aj v podobe základu pre legendárne súťažné modely 180 RS, 200 RS a tiež (ako sa rado hovorilo) pre „Porsche východu“ Škoda 130 RS.
Vývoj Erka odštartoval roku 1966 a prvý prototyp s interným označením Š 718 K dokončili v marci 1968. Pracovali na ňom v závode v Kvasinách. Od sedanu sa karoséria kupé líšila miernejším sklonom čelného okna, dvojicou širokých dverí so sklami bez rámov, mierne klenutou strechou a predovšetkým elegantne splývajúcou zadnou časťou. Jazdné skúšky prebiehali, na východonemeckých diaľniciach, kde kupé dosiahlo rýchlosť 145 km/h.
Keď erko dosluhovalo, bolo nahradené modelom Škoda Garde v septembri roka 1981.