Porsche a Singer? To je kombinácia

Hľadať

Porsche v podaní firmy Singer už nie sú žiadnou novinkou. Vždy keď predstavia nový, na objednávku, vyrobený kus, ide o umenie, po ktorom automobiloví fanúšikovia chvíľu nemôžu spať. Vždy sa však nájdu takí, ktorým je to jedno… ale teraz? Len sa pozrite na tie fotografie.

Text: Samuel Vanko Foto: Singer

 

Spoločnosť Singer, celým menom Singer Vehicle Design, sa pri najnovšom počine spolčila s firmou Williams Advanced Engineering a do parády si zobrali, ako inak, legendu, Porsche 911, model 964. Kompletne ho prekopali od exteriéru až po interiér, zhora-dole, spredu dozadu. Dali jej šmrnc jedinečnosti, unikátnosti, vizuálnej čistoty a tento raz pridali brutalitu a nejaký zvláštny elixír, ktorý spôsobí, že keď sa na nový Singer pozriete, zamilujete sa… aj keď ste vlastne predtým autá ani nemali radi.

 

Obe spoločnosti boli pri tvorbe precízne a sústredili sa na dynamiku celej stavby. Ako základ automobilu stálo Porsche zberateľa Stuttgartských vozidiel, Scotta Blattnera. Pri vývoji boli použité ľahké materiály a k slovu sa dostali hliník, horčík a uhlíkové vlákna či titán. Nakoniec sa podarilo stlačiť pohotovostnú hmotnosť pod jednu tonu, toľko vážilo Porsche naposledy pred 40 rokmi.

Inzercia

To čo vyzerá, ako legendárne obutie, sú na mieru, z horčíka vyrobené disky, pripomínajúce slávne Fuchsy. Celá karoséria 911 z roku 1990 bola kompletne prestavaná a dozadu, tam kde kedysi bol starý, unavený vzduchom chladený šesťvalec, putovala komplexne prerobená motorizácia s maximálnym výkonom 368 kW – je bez turba, čo Porsche neoberá o charakteristický, atmosférický prejav. Jeho vrchol prichádza na úrovni 9 000 ot./min., takže šťastlivci, ktorí budú mať česť Singer počuť naživo, sa majú na čo tešiť.

 

AAAAALEEEE… vraj vznikne 75 kusov a každý jeden bude stáť asi milión eur.. Milión eur.. 1 000 000 €.

Inzercia