Škoda 110R ako investícia?

Hľadať

Skoda Muzeum_0583
Azda len ťažko nájdete človeka, ktorý by sa o nej vyjadroval v zlom. V časoch svojej najväčšej slávy patrila k ikonám, jej pretekárske verzie RS boli postrachom súperov a chcel ju každý chalan. Ako je na tom dnes? Dá sa zohnať, koľko stojí?

Škoda 110R je koncepčne zaujímavé auto. Veď aj Porsche má svoje najslávnejšie modely s motorom vzadu a pohonom zadnej nápravy. S prižmúrením očí sa na slávnu 911 československé Erko aj podobá. Škoda 110R sa podľa oficiálneho zdroja ŠKODA AUTO vyrábala v rokoch 1970 – 1980 a celkovo sa vyrobilo 56 902 kusov.
 
Inzercia

 
Technicky šlo o relatívne jednoduché vozidlo a dodnes sa dá v prípade poruchy opraviť aj uprostred púšte. Stačia šikovné ruky, chytrú hlavu a aspoň kladivo. To však nie sú atribúty, ktoré by zo 110R robili investične zaujímavé auto. Ani oproti „západnej“ konkurencii nebola 110R ničím výnimočným. Našťastie to vykompenzovala výzorom a charizmou.

Začali sme pátrať po internete a medzi kamarátmi. Nedali sme si žiadny finančný limit. Chceli sme pôvodné auto. Čo sa nám podarilo zohnať? Najskôr sme narazili na tuning, ktorý sa neodvážil mať cenovku. Našťastie. Potom sme našli dovoz, no bez papierov. Cena atakovala 4 500 eur. Našťastie bol celý inzerát bez akejkoľvek snahy auto predať, tak sme sa majiteľa ani nepokúšali kontaktovať.

Zaujal nás však kúsok, ktorý práve prechádza renováciou. Jeho majiteľ si ho cenil na takmer 2 000 eur. Inzerát sme však nakoniec nechali ležať. Neúplné auto v rozobratom stave a značne hrdzou objedené podvozkové časti nás odradili. Potkli sme sa ešte o niekoľko rozobratých, zožratých, nepodarených a škaredých Eriek. Ani jedna nepreskočila cez 2 000 eur a spodná hranica sa odvážne opierala o 1 500 eur.

Nakoniec sme však vypátrali aj kúpenia hodné autá a boli sme prekvapení, kam až sa vyšplhali ich cenovky. Našli sme dve pôvodné Škodovky v dobrej kondícii bez nutnosti renovácie. Ich cena bola rovnaká – 5 500 eur. Ako sa neskôr ukázalo, možno by nebolo zlé, opäť sa na tie inzeráty ozvať.

Medzi internetovými inzerátmi nám zrazu zasvietila zaprášená Škodovka, z ktorej dýchali jasný pôvod, dobrý majiteľ a zábudlivý dedič. Zarazila nás však cena. Ten mladý chcel za ňu takmer 10 000 eur. V prospech Škody hovoril absolútne pôvodný stav, no zjednávať sa veľmi nedalo. To nás postrčilo do zahraničia, aby sme tunajšiu situáciu konfrontovali s domovinou 110R. Zavolali sme kamarátom do Prahy a oni nám za dva dni zohnali jedno Erko, ktoré nepotrebuje žiadnu investíciu. V prepočte chcel za ňu majiteľ takmer 7 000 eur – ako pre kamaráta. Na českej inzertnej webovej stránke sme zase našli cukríkovú Škodu 110R, ktorej majiteľ trocha „pomohol“ hmlovkami a neoriginálnymi kolesami. No chcel za ňu viac ako 11 000 eur.

Tam sme naše pátranie ukončili. Zhodli sme sa, že Škoda 110R je pri chuti a jej hodnota má tendenciu rásť. Ak tu svoju stále máte a nepáli vás v peňaženke, nechajte ju v špajzke. Ona vám to potom vráti.

Neodolateľná Lancia. Splnený sen alebo dobre investované peniaze?

Text: Emanuel Thurzo


Foto: media.skoda-auto.com

FacebookNenechaj si to len pre seba

Inzercia