Slávne Porsche má nástupcu
Tím piatich mladých nadšencov predstavil prototyp 908/04, a pri jeho navrhovaní sa držal hesla: „Späť ku koreňom.“ Tak došlo k spojeniu zdokonaleného vzhľadu so skutočne mechanickou dušou vozidla, kde podľa zásad Porsche forma nasleduje funkčnú ideológiu.
Text: Lenka Mondočková a Samuel Vanko Foto: archív
„Skutočnou výzvou pri tvorení modernej verzie 908 LH bola práca s reálnymi rozmermi. Museli sme zohľadniť všetky parametre a obmedzenia ako šírku, dĺžku a výšku, pozíciu sedadiel, viditeľnosť či umiestnenie dvier,“ vyjadril sa Alan Derosier, autor vonkajšieho vzhľadu automobilu. Celkovo si projekt vyžiadal 2 roky a viac ako 5 000 hodín práce. Pätica kľúčových členov tímu pritom pracuje pre čínsku automobilku a realizácii vlastného návrhu sa venovali vo svojom voľnom čase. „Bol som prekvapený a trochu vydesený, keď som si v mailoch našiel správu od Porsche,“ dodal Alan, „ nikdy sme nedostali oficiálne povolenie pracovať s názvom znač¬ky a jej ideológiou, no v skutočnosti išlo o pochvalu. Robiť na takomto projekte a potom získať uznanie od samotného stuttgartského velikána je niečo, o čom sme ani nesnívali.“
Riešite potlač alebo výšivky firemných tričiek, chcete mať vo firme vlastné mikiny, košele, čiapky?
Zatiaľ len vízia
Prototyp je ešte v plienkach, no jeho vzniku veľa nebráni. Určite má na čo nadväzovať, jeho predchodca totiž na prelome 60. a 70. rokov zbieral vavríny na slávnych vytrvalostných pretekoch Le Mans. V súčasnosti do superšportového Porsche poputuje zrejme hypermoderná technika, ktorej prím bude hrať elektrika. Pôvodný model 908 však o elektrike iba sníval, zato však vedel vyvolať veľké vášne. Pod ľahkou karosériou pracovali motory: vzduchom chladený trojliter alebo turbodúchadlom prepĺňaný 2,1 liter. Ich výkon sa pohyboval od 260 do 310 kW. Vtedajšia konkurencia disponovala aj vyššími výkonmi, no Porsche vážilo len zhruba 650 kilogramov.