Slávne Porsche má nástupcu

Hľadať

Tím piatich mladých nadšencov predstavil prototyp 908/04, a pri jeho navrhovaní sa držal hesla: „Späť ku koreňom.“ Tak došlo k spojeniu zdokonaleného vzhľadu so skutočne mechanickou dušou vozidla, kde podľa zásad Porsche forma nasleduje funkčnú ideológiu.

Text: Lenka Mondočková a Samuel Vanko Foto: archív

„Skutočnou výzvou pri tvorení modernej verzie 908 LH bola práca s reálnymi rozmermi. Museli sme zohľadniť všetky parametre a obmedzenia ako šírku, dĺžku a výšku, pozíciu sedadiel, viditeľnosť či umiestnenie dvier,“ vyjadril sa Alan Derosier, autor vonkajšieho vzhľadu automobilu. Celkovo si projekt vyžiadal 2 roky a viac ako 5 000 hodín práce. Pätica kľúčových členov tímu pritom pracuje pre čínsku automobilku a realizácii vlastného návrhu sa venovali vo svojom voľnom čase. „Bol som prekvapený a trochu vydesený, keď som si v mailoch našiel správu od Porsche,“ dodal Alan, „ nikdy sme nedostali oficiálne povolenie pracovať s názvom znač¬ky a jej ideológiou, no v skutočnosti išlo o pochvalu. Robiť na takomto projekte a potom získať uznanie od samotného stuttgartského velikána je niečo, o čom sme ani nesnívali.“

Riešite potlač alebo výšivky firemných tričiek, chcete mať vo firme vlastné mikiny, košele, čiapky?

Zatiaľ len vízia
Prototyp je ešte v plienkach, no jeho vzniku veľa nebráni. Určite má na čo nadväzovať, jeho predchodca totiž na prelome 60. a 70. rokov zbieral vavríny na slávnych vytrvalostných pretekoch Le Mans. V súčasnosti do superšportového Porsche poputuje zrejme hypermoderná technika, ktorej prím bude hrať elektrika. Pôvodný model 908 však o elektrike iba sníval, zato však vedel vyvolať veľké vášne. Pod ľahkou karosériou pracovali motory: vzduchom chladený trojliter alebo turbodúchadlom prepĺňaný 2,1 liter. Ich výkon sa pohyboval od 260 do 310 kW. Vtedajšia konkurencia disponovala aj vyššími výkonmi, no Porsche vážilo len zhruba 650 kilogramov.

Inzercia