Stalion&Bronco – bratia s rozličným naturelom

Hľadať

Bronco_Stallion_001
Leto je v plnom prúde a Yamaha so svojim projektom Yard Built v spolupráci s nemeckou firmou Wrenchmonkees Kedo si vzala do parády model SR400. Možno sa nevedeli dohodnúť na konečnej podobe motocykla alebo len nechceli trocháriť, v každom prípade tu máme hneď dve verzie SR 400 Stallion a Bronco.
 
Inzercia

 
Hranatý Stallion, odetý do ľahkej kapotáže tyrkysovo modrej farby, ktorá zvýrazňuje jeho retro štýl, v sebe nesie odkaz na športové modely 70. rokov. V prednom svetlomete sú integrované analógové budíky rýchlomera a otáčkomera skombinované s digitálnym počítadlom kilometrov. Zadné svetlo tvorí len malé červené svietidlo ukryté v efektnom chrómovom rebrovaní, zakomponované v rámci zadnej kapotáže motocykla, ktorá je zároveň aj blatníkom.

Bronco je naopak sporo odetý mladík zaoblených tvarov, zahalený len do odtieňov zlatej. Blatníky má vyrobené na mieru. Predný svetlomet má klasický guľatý tvar a do jeho hornej časti je zabudovaný tvarovo klasický, no samotným zobrazením, združený digitálny ukazovateľ rýchlosti, otáčok motora i počítadlo kilometrov. Bronco svoj drsnejší vzhľad a všestranné použitie podčiarkuje aj obutými enduro pneumatikami.

Či už sa rozhodnete zadovážiť si do vašej garáže Bronca alebo Stalliona v tichosti vám závidíme, cena týchto bratov vraj nie je nízka.

Vespa ako ju nepoznáte.

Dokonalý základ – Yamaha SR400
Model, ktorý sa stal základom oboch stavieb, je už sám o sebe poriadna klasika. Teda žiadne zverstvá s ňou nenavyrábate, ale štýlu má dosť. Pod originálnou nádržou je vzduchom chladený, štvortaktný jednovalec, ktorý disponuje výkonom 17 kW (23 k). Karburátory výrobca vymenil za moderné vstrekovače, no komfortné elektronické štartovanie zahodil do koša. Presne tak, SR400 sa nakopáva pekne podľa vzoru starej školy, nohou a takzvanou “nakopávačkou”.


Text: Alojz Rank
Foto: Yamaha

Inzercia