Unikátna terénna Škoda Trekka

Hľadať

Jedným z najväčších prekvapení pri listovaní v kronike automobilky ŠKODA AUTO je model Trekka. Pre pamätníkov, ktorý si čítali v 60. rokoch tunajšie automobilové časopisy, to novinka nebude, ale pre mnohých súčasníkov áno.

Text: Samuel Vanko Foto: SKODA AUTO

Na popud obchodníka od protinožcov totiž vznikol terénny model, ktorý bol postavený na podvozku klasickej Octavie s nezávislým zavesením všetkých kolies. Z Mladej Boleslavi bol za účelom kooperácie vyslaný vedúci projektant Josef Velebný, aby pomohol pri lokálnom projekte cenovo dostupného poloterénneho vozidla určeného farmárom, remeselníkom a obchodným cestujúcim. Partnerom stavby bola spoločnosť Motor Industries International a Škoda sa aktívne zapájala pri vývoji a dodávkach dielcov.

Inzercia

Výsledkom bola Škoda Trekka, ktorá mala dizajn od miestneho dizajnéra Georga Taylora. Trekka bola prvým automobilom vyvinutým a vyrábaným na Novom Zélande. Dala sa kúpiť takmer bez čakania a za atraktívnych 899 miestnych dolárov. Na pohon slúžil agregát z Octavie s podvozkom so skráteným rázvorom z verzie Super, na lepšiu priechodnosť terénom bol upravený diferenciál a nadstavba bola vyrobená z laminátu. Popri trojdverovej verzii boli dostupné dvoj i osemsedadlové varianty s pevnou či sťahovacou strechou a dokonca existovalo aj kombi.

Inzercia