Zomrel legendárny dizajnér F1 Gerard Ducarouge
Svoj umelecký podpis nechal na víťazných autách Jackieho Stewarta či Ayrtona Sennu.
Francúzsky dizajnér vstúpil do sveta motoršportu v šesťdesiatych rokoch. Pracoval pre spoločnosti Matra, Ligier, Alfa Romeo, Lotus či Larrousse.
Dizajnérske pozadie Gerarda Ducarouge má korene v letectve, ktoré ako technik vyštudoval. Keď mal 24 rokov, začal sa obzerať po práci v motoršporte. Zlákala ho Matra Racing a po prvom zoznámení sa a niekoľkých výsledkoch odštartoval prácu na projekte Matry pre Formulu 3. V roku 1966 participoval na špeciáloch Matry pre Formulu 2 a to už s Gerardom išlo ako na kolotoči. V štruktúre spoločnosti bublinkoval smerom hore a dostal sa k ďalším projektom. Ešte v 60. rokoch sa postaral o dizajn Matry MS10 a MS80 – neskoršieho víťaza F1 z roku 1969 (pilotoval Jackie Stewart). Jeho špeciál MS670 získal hetrik na Le Mans 1972, 1973 a 1974.
Z Matry si to nasmeroval Gerard priamo do F1. Najskôr pracoval Guya Ligiera, ktorý mal tím pomenovaný po sebe – Ligier. V roku 1981 sa však Ducarouga nedohodol s majiteľom, a tak Gerard rýchlo prijal ponuku od Alfy Romeo. Mal jasnú víziu. Presvedčiť tím, aby vyrobili svoje prvé šasi z uhlíkových vlákien. V roku 1983, na prvej kvalifikácii, diskvalifikovali jazdca Alfy Romeo za podváhu, čo Gerarda nahnevalo a sklamaný odišiel aj z Alfy.
Bez práce však dlho nezostal. Ešte v roku 1983 sa nechal zlákať do radov Lotusu a ihneď začal pracovať na monoposte 94T. Podarilo sa ho postaviť za 5 týždňov a pomohol aspoň z časti zachrániť tím od úplného neúspechu. Za volant monopostu si sadol Nigel Mansell. To odštartovalo veľkú reštrukturalizáciu, ktorá pod vedením Ducarougeho vyvrcholila v rokoch 1984-87. Jeho pôsobenie odštartovalo šnúru úspechov a víťazstiev. Za väčšinou z nich bol sám legendárny Ayrton Senna, ktorý prišiel do tímu sťa elév F1, mladý a talentovaný, ešte v roku 1985. V roku 1987 predstavil model Lotus 99T, ktorý mal ako prvý monopost F1 počítačom kontrolovaný aktívny podvozok.
Z Lotusu putoval Gerard do Larrousse, kde musel pracovať s trocha nespoľahlivým agregátom Lamborghini V12. To však už Gerard zaradil spiatočku a vrátil sa do Ligier, kde zarezával ako technický riaditeľ do roku 1994 a z Ligieru rovno do Matry, v ktorej ako riaditeľ dozeral na viacero projektov – napríklad na vývoji Renaultu Espace F1.
Gerard Ducarouge zomrel vo veku 73 rokov vo svojom rodnom Francúzsku.