Dauphine Gordini – „Ovdovovač“

Hľadať

english version
Dauphine Gordini 03

V roku 1956 bol v Ženeve predstavený nástupca Renaultu 4. Dauphine, v Španielsku prezývaný aj „El coche de Las Viudas“ (widowmaker či ovdovovač). Do úzkych sme ho síce nedostali, ale vraj vie byť v zákrutách poriadne nestabilný. Môže za to zlé rozloženie hmotnosti a následky nestability vedeli byť tragické. Prezývku, akú nosí aj legendárne Porsche GT2, si teda zaslúžil.

Text a foto: Jacobo Almohada

 
Inzercia

 

Je to nádherné auto a svoje okolie hypnotizuje najmä verzia Gordini. Tú prvý raz svet uvidel v roku 1957 na parížskom autosalóne. Renault veľmi dobre vedel, čo všetko nesie so sebou označenie Gordini a aký talent v sebe skrýva. Preto postavil limitovanú sériu Dauphine Gordini, ktorá očarila skvelou technikou. Agregát dostal novú hlavu valcov, karburátory a vylepšené výfukové potrubie, čo prinieslo výkon 26 kW (36 k) – o 7 kW (10 k) viac ako pôvodné vozidlo. Gordini dostalo novú štvorrýchlostnú manuálnu prevodovku a oslovilo aj pretekárov. Vďaka tomu vzniklo niekoľko pretekárskych verzií, ktoré jazdili aj rely.

Dauphine Gordini bol úspešný automobil na viacerých frontoch a hlavne v predajniach. Predával sa tak dobre, že Renault sa rozhodol urobiť verzie Gordini aj zo svojich ďalších modelov. Nástupca Dauphine bol Renault R8 a samozrejme, aj on existoval ako Gordini.

Inzercia

VDM
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.