Pracant Unimog

Hľadať

Nemecký dizajnér Heinrich Rößler stál za prototypom vozidla, ktoré sa na svetlo svetla prvýkrát dostalo pred viac ako 70 rokmi. Mercedes Unimog (1946) slúžil najmä na zváženie dreva z ťažkého lesného terénu, ale objavil sa všade, kde bolo treba použiť trochu húževnatosti. V povojnovom Nemecku totiž vzrástla potreba robustného vozidla, ktoré by dokázalo rozvážať zásoby a suroviny aj na väčšie vzdialenosti.

Text: lm Foto: Daimler

Prvotná myšlienka sa zrodila v hlave Albertovi Friedrichovi, ktorý pracoval ako inžinier pre firmu Daimler. Chcel pomôcť zničenému nemeckému poľnohospodárstvu postaviť sa opäť na nohy, a tak požiadal Rößlera, aby jeho návrh previe¬dol do reality. Názov Unimog je skratka pre Universal-Motor-Gerät, vo voľnom preklade Univerzálne motorové zariadenie. S maximálnou rýchlosťou 50 km/h bolo dvakrát rýchlejšie ako vtedajšie traktory, malo pohon na všetky štyri kolesá a na ne pôsobiaci samosvorný diferenciál. V ponuke sa nachádzalo cez 30 odlišných variantov a celkovo sa predalo vyše 400 000 kusov.

Inzercia

Inzercia