Pracant Unimog
Nemecký dizajnér Heinrich Rößler stál za prototypom vozidla, ktoré sa na svetlo svetla prvýkrát dostalo pred viac ako 70 rokmi. Mercedes Unimog (1946) slúžil najmä na zváženie dreva z ťažkého lesného terénu, ale objavil sa všade, kde bolo treba použiť trochu húževnatosti. V povojnovom Nemecku totiž vzrástla potreba robustného vozidla, ktoré by dokázalo rozvážať zásoby a suroviny aj na väčšie vzdialenosti.
Text: lm Foto: Daimler
Prvotná myšlienka sa zrodila v hlave Albertovi Friedrichovi, ktorý pracoval ako inžinier pre firmu Daimler. Chcel pomôcť zničenému nemeckému poľnohospodárstvu postaviť sa opäť na nohy, a tak požiadal Rößlera, aby jeho návrh previe¬dol do reality. Názov Unimog je skratka pre Universal-Motor-Gerät, vo voľnom preklade Univerzálne motorové zariadenie. S maximálnou rýchlosťou 50 km/h bolo dvakrát rýchlejšie ako vtedajšie traktory, malo pohon na všetky štyri kolesá a na ne pôsobiaci samosvorný diferenciál. V ponuke sa nachádzalo cez 30 odlišných variantov a celkovo sa predalo vyše 400 000 kusov.
Inzercia